Ik maakte een ritje naar de Biesbos, modderige wegen, her en der een plak natte sneeuw. Als het nog vroeg is rijd ik altijd naar het eind van de Deeneplaatweg om daar van de stilte te genieten. Zo ook nu. Aan het eind van de weg is een klein plaatsje waar ik de fiets kan keren. Ik rem af, neem stapvoets de bocht, pats ! Een knal uit het vooronder. Ik stap uit.
Het was dus een klapband, de eerste die ik meemaak. Gelukkig stond ik stil. En gelukkig heb ik reserve binnen- en buitenband mee, dus de zaak is zo gerepareerd. Na dit klusje neem ik toch nog even de tijd om van de omgeving te genieten, en mijn handen op te warmen.
Eenmaal thuis inspecteer ik de klapband. Ik zie dat het canvas aan de binnenkant behoorlijk is weggevreten. Eigenaardig. Zou de band soms ergens aanlopen in de wielkast ? Ik inspecteer de bandloop in de fiets, maar vind niets. De band loopt vrij. Dan houd ik het er maar op dat ik weer een paar keer teveel een bermrichel geraakt heb (het is natuurlijk de rechter band die klapte).
De oude Shwalbe Durano |
Dat valt gelukkig reuze mee. Alleen hebben ze flink meer lucht nodig dan m'n oude Shwalbes, omdat ze een stuk dikker zijn. Dit heeft natuurlijk ook gevolgen voor de stuuruitslag, maar daar werd door Velomobielonderdelen al voor gewaarschuwd.
De nieuwe F-Lite bandjes |
Zo. Nu eerst aan het werk en vanavond de snelheidsmeter aanpassen. Aju.
Dag Rob,
BeantwoordenVerwijderenHij moet op 160 cm staan.
Groeten,
Wim
OK. Bedankt. Ik zal het aanpassen
BeantwoordenVerwijderen