Zondagmiddag begonnen met project koplamp. Ik vertoefde tot nu toe onverlicht op de nederlandse wegen. Dat levert nu nog niet veel problemen op, maar met het alras korter worden van de dagen gaat daar natuurlijk verandering in komen. De koplampen die ik eerder had gefabriekt gaan eraan geloven en worden nu eindelijk ingebouwd.
Maar eerst de bovenkap eraf. De fiets gaat op z'n kant en de moertjes gaan los. De twee moertjes achter de stoel zijn lastig te bereiken. Na wat slangeman-werk weet ik ze ervan te overtuigen los te komen. Het boutje in de staartpunt is een dummy (nodig voor het richten van de bovenkap) en hoeft gelukkig niet los.
Nadat de boutjes en de moertjes weg zijn moet de lijmlaag weggesneden worden. Is dat eenmaal gebeurd (ging vrij gemakkelijk), dan gaat de kap eraf. Deze is opvallend licht en stevig, en is met één vinger op te tillen. Ik ga in de weer met plakband, touw en passer, en teken de gaten van de koplamp af op de neus. Nu kunnen de gaten erin gefreesd worden. Maar nu nog even niet, want ik heb een beetje frees vrees.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten