De te bespuiten onderdelen (de lampvoet voor het achterlicht en de knipperlichten) heb ik mooi glad geschuurd en in de garage in gelid opgesteld. De verpakking van de verf bevat twee spuitbussen; één zwarte bus voor de ondergrond en één voor de afwerking. Geheel volgens de handleiding breng ik eerst enkele dunne zwarte laagjes aan. Deze laag is nodig om straks het chroom-effect te versterken. Daarna gaat de chroomverf erop. Er moeten minstens vijf lagen aangebracht worden. Gelukkig is de verf al na vijf minuten overspuitbaar, dus de wachttijden lopen niet erg op. Die vijf minuten besteed ik door wat onderhoud te doen aan de ligfiets van m'n vriendin; een oude M5 ligfiets uit 1989. De originele remblokjes zaten er nog op, en die waren nu echt aan vervanging toe. Tevens monteer ik op mijn Optima Condor SPD-pedalen. Maar ik dwaal af...
Langzaam aan krijgen de armatuurtjes kleur. Zoals op de verpakking staat is het effect gelijk aan een gematteerde chroom look. Niet zo mooi als de professionele bedrijven dat doen, maar ik ben tevreden.

Voor wie zijn fiets voor (heel veel) geld nog meer wil laten opvallen; neem eens een kijkje op de site van Alsacorp.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten